.
Me olemme Trix Games ja kehitämme tanssipeliä. Tämä on kehitysblogimme, johon kirjoitamme kuulumisia pelin kehityksestä.

torstai 6. lokakuuta 2011

Harjoitus tekee mestarin

Työ uramoodin parissa jatkui viime viestin jälkeen. Tein puuttuvat perushaasteet valmiiksi ja uusi betaversio lähti testaajille palautteen keräämistä varten. Palautteen perusteella työstin tänään peliin harjoitteluhaasteet, joilla voi harjoitella varsinaisia haasteita varten. vehnae lisäsi uramoodiin pikaisesti tuen hakemistorakenteelle, jotta haasteet, harjoittelut ja modihaasteet voidaan eritellä toisistaan selkeiksi kokonaisuuksiksi. Kansiosorttauksessa ilmeni pientä häikkää lisäillessäni harjoitteluhaasteita, mutta sen korjaaminen jää toiseen päivään.

Päätin tehdä havainnollistavan kaavion haasteiden ja harjoitteluhaasteiden avautumisesta pelaamisen myötä. Kaavion näet alla. Pelaajalla on aluksi tarjolla helpoin varsinainen haaste, sekä pari helpointa harjoitteluhaastetta. Lisäksi etevämmille pelaajille on tarjolla "mestarihaasteet", jotka läpäisemällä pääsee kätevästi suoraan vaikeampien haasteiden kimppuun ilman, että tarvitsee tylsistyä helpoimpien haasteiden parissa.

Aina kun pelaaja läpäisee varsinaisen haasteen, aukeaa hänelle seuraavan tason haaste, sekä seuraavan tason harjoitushaaste. Tapauksissa, joissa harjoitushaasteeseen johtaa kaksi nuolta, kumpi tahansa nuolen alkupään haaste riittää harjoitushaasteen avaamiseen. Ainoassa tapauksessa, jossa varsinaisissa haasteissa kaksi haastetta johtaa seuraavan tason varsinaiseen haasteeseen, pitää pelaajan päästä molemmat aikaisemmat haasteet läpi, jotta viimeinen haastetaso aukeaa.



Varsinaiset haasteet sisältävät ennalta määrätyt kappaleet ja vaikeustasot, jotta pelaajan etenemistä ja taitotasoa voidaan suoraan verrata muihin pelaajiin. Harjoitushaasteet taas sisältävät satunnaisia kappaleita tietyiltä vaikeustasoilta, jotta pelaaja voi harjoitella monipuolisesti eri kappaleiden kanssa. Tämä myös mahdollistaa mielekkään pelaamisen pelkästään uramoodin sisällä menemättä lainkaan normaaliin pelimoodiin, jos pelaaja ei halua valikoida erityisesti tiettyjä kappaleita.

Kaaviossa kuvattujen haasteiden lisäksi uramoodiin on kehitteillä modeilla pelaamiseen keskittyvä haasteosio, mutta siihen palaan tuonnempana. Palautetta nykyisestä uramoodin rakenteesta otetaan mieluusti vastaan. Kehut, haukut ja kysymykset ovat kaikki tervetulleita.

3 kommenttia:

  1. Modihaasteista haluan kysyä että toimiiko stepmanian käyttämät .crs-tiedostot tässä pelissä?

    Käyttääkö peli (tämän lisäksi) omaa tiedostomuotoaan tahi "kieltä" modien skriptaamiselle?

    Sisältääkö peli mitään uusia modifiereita stepmaniasta tuttujen modien lisäksi?

    VastaaPoista
  2. Peli tukee .sm ja .crs -tiedostomuotoja. Omia tiedostomalleja ei ole luotu peliä varten. Modilista on aika pitkälle SM/ITG-käyttäjille tuttua kauraa, mutta muutama uutuus joukosta löytyy.

    VastaaPoista
  3. Tuleeko vielä loppuhaaste X1 rankille :D

    VastaaPoista