.
Me olemme Trix Games ja kehitämme tanssipeliä. Tämä on kehitysblogimme, johon kirjoitamme kuulumisia pelin kehityksestä.

maanantai 19. syyskuuta 2011

Work that Game

Jälleen ahkerasti yöllä töiden parissa ja samalla inspiraatiota kirjoitella blogia.

Jatkoin aloittamaani työtä uramoodin parissa, mutta itse toiminnallisuuden ja käyttöliittymän sijasta keskityin tänään itse haasteiden luomiseen. Kuten aiemmin julkaistussa videossa kerrotaan, uramoodi perustuu Suomen Tanssipelaajat ry:n luokitusjärjestelmään. Luokitusjärjestelmän vaatimuksien mukaan uramoodista löytyy erilaisia haasteita kaiken tasoisille tanssipelaajille. Pääosa haasteista D1-A2 -tasoille on nyt olemassa. Muutamia lisähaasteita näille tasoille tulee vielä ja kaikki S1-S3 -tasojen haasteet puuttuvat. Uskoisin urakan valmistuvan pääosin huomenna, joskin myöhempää hiomista on varmasti palautteen saamisen jälkeen luvassa.

vehnae vietti pääosan päivää testaamassa video- ja lähetystekniikkaa tanssipelien SM-kisoja varten, mutta ehti illalla ratkoa pari pientä bugia. Kappaleiden järjestäminen vaikeustason tai steparistin mukaan ei toiminut oikein, vaan kappale listattiin tietyn vaikeustason tai koreografian alle sekä nykyisen että kaikkien muiden pelimallien mukaan. Toisin sanoen jos kappaleessa oli vaikkapa tason 4 koreografia kahden alustan moodissa, mutta ei vastaavaa tasoa yhden alustan moodissa, kappale löytyi silti myös vaikeustasolistauksen 4:en joukosta myös yhden alustan pelimoodissa. Lisäksi pelin automaattinen nopeuskertoimen valinta aiheutti pelin kaatumisen uramoodissa. Kummatkin ärsyttävät ongelmat on nyt liiskattu.

Verkel ja Aymee ovat edistäneet kappaleiden bannereita ja taustakuvia, ja pari uutta kuvaa lieneekin nyt valmiina lisättäväksi, kunhan vain yhteinen hyväksyntä saadaan aikaiseksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti