.
Me olemme Trix Games ja kehitämme tanssipeliä. Tämä on kehitysblogimme, johon kirjoitamme kuulumisia pelin kehityksestä.

keskiviikko 31. elokuuta 2011

Turbomoottorit aktivoitu!

Hei taas pitkästä aikaa! Valitettavasti viimeisin blogikirjoitus ei herättänyt suurta mielenkiintoa ja kysymysten tulvaa, mutta eiköhän blogin seuraajien aktiivisuuskin nouse samalla kun blogin aktiivisuus. Nyt on nimittäin luvassa nousuvaihe!

Pidimme tänään omistajaporukalla pitkän seitsemän tunnin palaverin, jonka aikana kävimme läpi peliprojektia kokonaisuutena ja kaikkine yksityiskohtineen. Kehitimme loppuvuodelle aikataulun ja työnjaon, sekä priorisoimme jokaisen toteutettavan osa-alueen. Silmissä loistaa toive siitä että peli olisi tyydyttävällä tasolla valmis ja kaupoissa vielä joulukuun alkuun mennessä, mutta hyvinkin todennäköisesti kaiken tämän tekeminen tulee kestämään aktiivisellakin kehitystahdilla vuodenvaihteen yli, ellei kriittisiä leikkauksia ominaisuuksiin tehdä.

Sen lisäksi että olemme pitkästä aikaa kartalla siitä, kuka tekee ja mitä tekee (ja vieläpä mihin mennessä), saimme nyt kaikille selkeän kuvan siitä että töitä on pakko tehdä, ja vieläpä hullun lailla. Tätä draivia pidetäänkin nyt yllä mahdollisimman monella tavalla. Ensimmäinen askel onkin raportoida mahdollisimman usein siitä miten omat työt ovat edenneet, ja mikäs sen parempi motivaatio, kuin raportoida julkisesti niin että kuka tahansa voi nähdä kuinka hyvin (tai huonosti) olemme työmme tehneet. Siksipä muutammekin blogin luonnetta, ja pistämme jatkuvasti pieniä päivityksiä kehitystyöstä ja tuloksista. Omalta osaltani raportoinkin ensimmäistä kertaa jo heti huomenna ja muut varmasti kirjoittelevat omalta osaltaan myös kunhan jaksavat. Työtunteja kertyy viikottain varmasti paljon, ja blogin kirjoittaminen on varmasti siihen kivaa taukoa.

Jotta tämä viesti ei jäisi turhaksi metapostaukseksi, niin pistetään vielä vapaamuotoiset vastaukset niihin pariin kysymykseen, joita viime blogiviestin vastauksissa annettiin:


Onkohan täydellistä kappalelistaa tulossa lähiaikoina?

- Taidamme julkaista pelin täydellisen (tai lähes täydellisen) kappalelistan vielä tällä viikolla. Kappalelistahan onkin ollut jo nähtävänä useissa tapahtumissa, joissa peli on ollut esillä.

Mitä kaikkia pelimuotoja suunnittelette julkaisuversioon?

- Pelissä on jo nyt tietysti perinteinen yhden alustan pelimuoto, jota voi pelata yksi tai kaksi pelaajaa samaan aikaan. Lisäksi pelissä on yhden pelaajan ja kahden alustan pelimuoto, mutta koreografiatyö näiden osalta on vielä pahasti kesken. Päävalikossa kummittelevat myös ura-moodin ja kuntoilu-moodin vaihtoehdot, jotka eivät vielä olet käyttövalmiita. Ura-moodi tuottaa tiimille kovasti töitä, mutta se tullaan ehdottomasti toteuttamaan loppuun asti. Kuntoilu-moodin kohtalo on vielä epäselvä, koska sen käytännöllisyydestä ja toteutuksen vaivasta on vielä epäilyksiä.

Oletteko liikkeellä blizzard-tyylisellä "se on valmis kun se on valmis"-taktiikalla?

- Tänään saatiin oman tiimin sisällä vihdoin tähän kysymykseen jotain selkoa. Toiveena olisi saada peli joulumyynteihin mennessä valmiiksi, mutta tämä varmaan johtaisi mielestämme liian huonoon tuotteeseen. Siksi julkaisua todennäköisesti viivästytetään. Tämä ei kuitenkaan tarkoita että peli olisi sillä valmis, vaan tarkoituksena on jatkaa pelin kehitystä myöhemmin julkaistavien päivitysten muodossa, ja pelistä löytyykin tätä varten automaattinen päivitystoiminto.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti